Ett snedvridet samhälle?

Jag blir så trött på samhället! Så fort man blickar i tidningar så får man syn på stora rubriker där det står att så och så många blev dödade i ett sprängattentat osv. Det är så vanligt att man egentigen inte reagerar på det. Sjukt! Ta till exempel personer som går in i skolor och skjuter ner många oskyldiga människor. Annat som är precis lika illa är numret på alla självmord som begås per år i vårt land. Våld, våld och mer våld!
Vilka kan orsakerna vara? Eller förklaringarna?
Kan det vara en fråga om uppfostran? Föräldrar som inte bryr sig, kanske adrig gjort. De pratar till sina barn, inte med dem. Hur ska man kunna få kontakt då, eller vill man helt enkelt inte? De kanske anser att uppfostran inte är deras sak, utan lämnar över den till skolor, dagis osv. Eller så har de brist på tid därför att samtidigt som man har barn ska man även ha en lyckad karriär.
 Handlar det om trender? Det är en trend att man ska utbilda sig, få ett bra jobb och lyckas, samtidigt som man har familj, villa, hund och volvo? Det är en trend att må dåligt, så dåligt att man överväger om det är värt att stanna i livet?
Ingen aning, jag vet bara att det är sjukt.

I måndags så åkte klass Sp2 iväg till Stockholm för att bland annat besöka riksdagen, stadsteatern, en bank, svt. Förutom vissa irritationsmoment så var resan riktigt lyckad! Jag hade i alla fall jätteskoj även om jag måste erkänna att jag var grymt trött på onsdagskvällen.
Igår, torsdag så fick jag sovmorgon för att min ängel, Sebastian körde mig till skolan. Hur lyxigt som helst.
Idag så har jag bara haft en lektion så jag kom hem för en knapp timme sedan. Skönt. För kvällen har jag inga direkta planer. Inte mer än att njuta av att man har hela helgen framför sig. hihi. Ha en underbar fredag!

//qaka


Kommentarer
Postat av: Rebecka Jansson

Så himla kul var det i stockholm, men till Bryssel tycker jag att vi i klassen ska vara med och planera lite, :)

2009-03-13 @ 21:03:36
URL: http://rebeckamjansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0