Alla väljer vi våra vägar...

Det är viktigt att komma ihåg att alla är vi människor, så sett är vi lika. Att alla människor gör misstag eller väljer fel någon gång i livet. I endel fall påverkar det många, kanske alla som står en nära. I andra fall berör det kanske bara en själv. Hur som helst är det viktigt att förlåta varandra. Har ni någon gång varit med om den känslan av dåligt samvete när man vet att man klantat sig. Det värsta är kanske inte känslan utan vetskapen om att man inte kan göra något mer än att säga förlåt och just då känns det lilla ordet så himla fjuttigt att säga. Men, det är inte bara den situationen som är jobbig. Det är inte alltid lätt att förlåta och gå vidare. Till exempel om man själv blivit sårad av en person som betyder mycket. Man kanske vill förlåta men på något sätt kan man inte, det blir inte trovärdigt. Hur som helst tror jag att det är viktigt att vi förlåter, hur skulle världen se ut annars?

Jag har inte bloggat på ett tag men det har varit mycket nu. Förra veckan hade vi något och prov och jag förberedde för en inlämning. I helgen var vi i Uddevalla för att min far och Basse skulle göra högskoleprovet. Under tiden åkte jag, mamma och min lillebror ut till torp och shoppade. Jag köpte jympaskor, en klänning, en body och leggings. Härligt med lite nytt. I söndags så gjorde jag inte särskilt mycket egentligen, pluggade och tränade. Igår var jag i skolan vilket inte var särskilt givande. Sedan på eftermiddagen skrev jag klart mitt arbete som ska lämnas in på torsdag, skönt! Idag, tisdag är jag ledig. Pust! Jag gick upp tio, lång sovmorgon. Sedan har jag städat på Basses rum- jag försöker bli en bättre flickvän. Sedan ska jag antagligen hälsa på mormor och morfar, mysigt! Ha en bra tisdag.

//qaka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0