Känn ingen press...

Anledningen till rubriken är en ganska rolig historia faktiskt. Klass Sp2 hade sista lektionen i idrott A imorse klockan halv tio och vår lärare hade bestämt att vi skulle spela brännboll. Vi, tjejer insisterade på att vi skulle spela tjejerna i ett lag och killarna i det andra och så blev det. Vi fick börja spela ute, med andra ord försöka bränna killarna och jag tyckte det funkade bra ändå. Sedan skulle vi börja slå och det gick nog, hmm hur ska man uttrycka detta rätt, mindre bra? Totalt blev vi utbrända tre gånger. Jag tyckte ändå att vi var laget med den bästa lagandan. När till exempel jag stod ensam inne och skulle slå stod tjejerna och ropade "Kom igen, Carro. Du måste klara det här. Känn ingen press!" Och det är ju snällt, haha. Man känner ju inte alls press i ett sådant läge, nejnej. Vårt lag skrattade åtminstone mest. I alla fall fick detta mig att fundera. "Känn ingen press" är nog hela Sp2:s motto. Vi är INTE den typiska samhällsklassen, ingen som bryr sig särskilt om något. Absolut inte om bra betyg, i alla fall inte fler än att man kan räkna dem på en hand. Väldigt få är intresserade av samhällsfrågor överlag. Närvaron i klassen borde ju kommenteras också, den är inte hög vill jag lova. Vid tillfällen då skolan bjuder på kulturella inslag som politiska debatter, temadagar eller cabareter då är nog högst sex personer närvarande från klassen. Nu när sommarlovet stundar runt hörnet så säer det sig självt att inte särskilt många är med på eftermiddagarna, det är ju mycket skönare att ta den tidiga bussen och få rester istället för att göra allt i skolan. Är det konstigt att lärarna inte avgudar vår klass?

Pust, nu är jag inne i slutspurten med skolarbetet och jag ser en ände på allt. Det känns faktiskt väldigt skönt. Jag har en redovisning kvar och det ska göras på torsdag sedan kan man ju aldrig få nog av språk, eller? Den här veckan har varit bra men ändå inte(?) För en vecka sedan tränade jag och gjorde faktiskt ett stort framsteg men i onsdags när jag skulle ut och springa igen så pajade vänsterknät. I fredags var jag ledig och bara tog det lugnt men i lördags däremot var jag och mor på torp och skulle handla kläder men det blev inte mycket för min del, en ny bikini. Jag hade inte haft ont i knät på hela helgen så i söndags tänkte jag prova att springa igen men efter tre km så slutade det att fungera igen, fan! Förövrigt var söndagen en mysig, varm dag. Snart ska jag prova knät igen, fast inte springa utan jag ska dansa. Hoppas det går bra, ni får ha en fin eftermiddag och kväll!

//qaka

Kommentarer
Postat av: Rebecka Jansson

Hihi, våran klass är lite knasig. :)

2009-06-02 @ 16:39:28
URL: http://rebeckamjansson.blogg.se/
Postat av: Josefin

Komisk klass haha :D

2009-06-03 @ 16:53:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0