Carolina, ärrad för livet men stolt!

Jag vet att jag skrev ett inlägg om att vara stolt för ett tag sedan men det struntar jag i, jag tycker det är viktigt därför tar jag upp ämnet en gång till. Jag vill säga att jag är stolt över mig själv, i alla fall ibland. Jag är absolut inte stolt över det jag var eller det jag gjorde mot mig själv och min kropp, nej. Det är en period som jag egentligen bara vill glömma, eller  det fanns bra stunder då också men de var få. Dock går det inte att glömma, det är en del av mig, mitt förflutna. Det finns ärr sedan den tiden men ni vet väl att om man inte vågat chansa och inte har några ärr har man heller aldrig riktigt levt!  Det gör inget, jag är ändå stolt. Jag är stolt över att jag mår bättre, att jag är glad och att jag sjunger igen. Jag är även stolt över att jag tycker om att träna, att jag har bra betyg, ett jobb, underbar familj och superbra pojkvän och vänner. Jag kan ärligt säga att jag är stolt över att ha framtidsplaner, jag ska ta körkort, jag ska njuta av sista året på gymnasiet och jag vet vilka utbildningar jag vill söka till våren. Det är viktigt att vara stolt och att sätta ord på vad man är stolt över! Alla människor ska kunna tala om vad de tycker om hos sig själva och vad de är stolta över. Sätt igång, skriv!

Mitt liv består för tillfället av mycket jobb, men jag är glad, glad att ha ett jobb! Annars väntar jag på att bli faster, barnet får jättegärna komma nu! Är inte mycket ledig men när jag är det vill jag passa på att umgås med mina vänner och även åka till liseberg snart. Dessutom är jag brutalt festsugen, snälla ge mig? Idag, måndag har jag varit ledig. Vaknade vid tio, inte utvilad, men kände ändå att jag ville upp. Jag åt frukost tillsammans med min mamma samtidigt som vi såg en söt film. Därefter var jag ute och provade knät, långdistans idag och det gick bra. Gick även bra i helgen när jag sprang på asfalt, det kanske ger sig nu? Sedan letade jag utbildningar. Jag hittade tre stycken som jag blev sugen på, alla vid Göteborgs universitet så antagligen får jag sätta upp mig i bostadskö när som helst nu! Utbildningarna hette Hälsopromotionsprogrammet, om kost och idrott, mycket intressant. Sedan sjuksköterskeprogrammet för att läsa vidare till barnmorska eller såklart lärarprogrammet med spanska som huvudämne, kanske studier utomlands som utbytesstudent? Kul, kul! Tyvärr har eftermiddagen varit sämre, sentimental faktiskt. Osäker på mina känslor. Ha en fin kväll!



//qaka


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0