När något rubbar din vardag...

Välkommen till min blogg kanske man ska inleda med.

Har ni någon känt att vardagen ibland kan kännas som den är en mörk nyans av grå? Ni vet då när allting går på slentrian och man vet egentligen inte vad man gör eller varför utan man bara gör det. Det fenomenet har jag känt av de senaste veckorna. Jag går upp, sminkar och klär på mig, går till skolan, pluggar, kommer hem, tränar och sover (Utan detaljer). Dessutom har det varit mycket i skolan nu det senaste. Bara den här veckan har jag haft tre prov. Samhällsförhör i måndags, svenskaprov i tisdags och idag, fredag har jag haft matteprov. Låter hemskt tråkigt och ja, ibland är det så.

MEN har ni även känt den känslan man får när någonting plötsligt händer? Det kan vara en trevlig kommentar, en förfrågan om något du tänkt på men aldrig trodde skulle kunna hända eller något annat som betyder mycket för dig. Det roliga är (i alla fall för mig) att jag ofta blir helt förstummad och har svårt för att svara. Jag säger tack, rodnar och skyndar därifrån och tänker sedan "Herregud, hände det där verkligen mig?". Efter ett dygn, när jag har smält hela situationen så frågar jag mig själv varför jag inte svarade eller kanske tackade ja. Jag är ingen människa som styrs utav mina impulser, jag har alldeles för stora kontrollbehov men ibland önskar jag faktiskt att jag var det. Då kanske inte vardagen blev grå och trist utan spännande!

Jag antar att det är onödigt att vara efterklok eftersom det ändå inte går att ändra på nu.
Hur som helst så har jag just fått sportlov. Skönt! Ikväll ska jag se om jag kan få ägna lite tid med min underbara familj innan de åker till Sälen.  

Kramar Qaka


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0