Är vissa värderingar inlärda eller medfödda?

För ungefär en vecka sedan så tittade vi på en film i skolan, Patrik 1,5. För er som inte vet så handlar den om två homosexuella män som vill adoptera ett barn. Den handlar även om vardagliga fördomar och ett barns fruktansvärda barndom. Den här filmen skulle vi sedan klassvis diskutera.
Personligen så anser jag att det inte är någon skillnad på homosexuella och heterosexuella så jag tycker det är en självklarighet att homosexuella också ska få adoptera. Alla tycker inte som jag, det är klart jag förstår. Det jag däremot reagerade på när vi diskuterade det här var att när vi sa homosexuella så tänkte många på killar och hur de har sex. Och det anses (av somliga?) att det inte var samma sak när det gällde tjejer. Jag inser ju att det skulle vara omöjligt om alla tyckte lika och att världen då inte hade sett ut som idag men jag förstår inte hur man kan tänka eller värdera på det sättet. Förklara för mig om någon förstår!

Inatt har vi sovit hos Basse. Hoppas det inte är iskallt hemma hos mig nu bara. hihi. Jaja, nu är Basse på ett möte och sedan ska vi handla och åka hem till mig. Ikväll funderar jag på att träna men vi får se. I alla fall var planerna att baka pizza. Kanske bröd också så vi har i veckan? Äh, orka planera! hihi! Ha en mysig dag!


//qaka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0