Win some, loose some...

För ett tag sen läste vi om depressioner och kriser på psykologin och just detta ämne diskuterade jag med min mor igår kväll. Jag kom då att tänka på förra året och hur mycket jag nog har förändrats sedan dess.
Jag hann sjunka ganska lågt innan jag agerade. Det är först efter tunga tider man kan se tillbaka och verkligen förstå hur dåligt man mådde. Man inser inte att man kanske är deprimerad och kanske till och med sjuk då och tur är väl det?
Hur som helst så  bestämde jag mig för att byta skola och därefter gick allt fruktansvärt fort. Allt var nytt igen och jag lämnade det andra bakom mig och började om på nytt, tog igen saker jag missat och så vidare. Det värsta var att jag inte mådde bättre. Det blev lättare men alla jobbiga känslor som ångesten var kvar därför att jag inte hade tid att bearbeta det. Jag hade inte tid att ta mig upp till ytan. Jag ville heller inte inse att jag mådde dåligt och inte klarade det själv.
Man klarar inte allt själv, så är det bara! 
Men allt dåligt har något gott med sig eller?  Idag inser jag nog tidigare när det är dags att ge upp, när det är nog. Dessutom har jag lärt känna mig själv bättre och vet vad jag står för.
Det är först när man förstått att man mått dåligt som man kan bearbeta det, eller?

Idag har min familj åkt till Sälen. Hoppas det går bra i all snö! Jag undrar var all snö kommer ifrån? Usch! Idag har jag varit duktig och städat, diskat och tvättat. Därefter tittade jag och Basse på tv .  Sen ska vi laga mat och bara ha det mysigt. Kanske titta på melodifestivalen även om jag tycker det suger? Annars blir det säkert film!
Ha en trevlig kväll!



//qaka


Kommentarer
Postat av: ina

vilken fin blogg du har...spännande

2009-02-21 @ 20:01:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0