Varför vara den jag är?

Jag blir så trött på mig själv ibland, jag lider av ett syndrom. Jag blir aldrig nöjd. Alltid är det något som är fel, med mig eller på mig. Jag trodde att det bara var jag,  jag som tänker fel. Jag insåg dock att det inte bara är jag, utan många, många andra som tänker precis likadant. Jag antar att alla har någonting som de inte är nöjda med hos dem själva, kan vara något som har med utseendet att göra eller kanske personligheten. Jag har nog både ock, och ofta hittar jag nya saker som jag anser behöver ändras på. Om alla lider av detta "syndromet" kan det ju inte vara ett syndrom, eller hur? Mer regel än undantag, en trend kanske? Just detta kräver så mycket energi av en människa, dålig energi. Man ägnar, enligt mig, för mycket tid med att fundera på hur man skulle vara eller se ut istället för att acceptera att man är bra som man är. Vi duger, annars hade vi ju inte varit dem vi är, eller? Det är svårt att lära sig tänka annorlunda, tro mig, jag vet vad jag pratar om, men även om det är svårt är det viktigt att vi försöker göra det. Jag menar inte att man ska vara nöjd och finna sig i allt, ånej, men med oss som personer. Jag tror att en nöjd människa har sjävinsikt och är mycket mer rofylld, borde vi inte kämpa för det?

Nu är sista rycket gjort, jag har jobbat min sista dag den här sommaren. Jag lämnade min arbetsplats med en klump i magen, ja faktiskt! Jag insåg att även om det känns skönt att ha lite ledigt innan skolan börjar igen så kommer jag sakna det. Jag får hoppas att jag kanske blir inringd någon helg, tveksamt men kanske! Jag hoppas i alla fall på en bra, behövlig lön! Det senaste har inte särskilt mycket hänt egentligen, jobbat mest. Igår fyllde min pojkvän 21 år. Jag, med mycket hjälp av hans bästa kompis (tack och lov!) planerade en överraskningsfest för honom på kvällen, vilken blev jättelyckad. Jag hoppas att alla hade roligt. Vi saknade dock Caroline, såklart. Dagen hoppas jag blir lugn. Det blir nog alla dagar innan skolan börjar hoppas jag, ska fixa lite inför skolstarten bara, kanske shoppa? Framför allt försöka vila upp mig så gott det går innan nya krav och ny press.

//qaka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0